При створенні юрособи у вас є вибір - починати роботу на основі уніфікованого модельного статуту або складати свій індивідуальний. Згідно з чинним законодавством, юридична особа також може перейти на модельний статут уже в процесі ведення господарської діяльності. Для запуску такої процедури потрібно подати певний пакет документів уповноваженому держоргану, який займається внесенням таких даних в єдину систему обліку (ЄДР).
Як влаштован модельний статут?
Модельний статут є офіційним документом, який визначає організаційні та управлінські особливості роботи підприємця. Даний статут раніше був об'єктом затвердження з боку Кабінету Міністрів України. Норми відповідного закону дозволяють ведення діяльності за умови наявності такого документа, а також у разі існування юрособи в форматі Товариства з обмеженою відповідальністю (ТОВ).
Модельний статут не потрібно реєструвати, щоб підтвердити юридичну силу укладених на його основі угод. Рішення про старт діяльності з використанням такого документа приймається в результаті загальних зборів учасників ТОВ.
Переваги та недоліки ведення діяльності на основі модельного статуту
Метою законодавців при введенні типового статуту було позбавити підприємців від зайвих фінансових витрат і втрати часу, неминучих при створенні подібних документів. Завдання модельного статуту - прискорити і спростити запуск нових компаній.
При складанні індивідуального зводу правил управління компанією вам необхідно врахувати всі приписи, передбачені законом щодо змісту установчих документів, і завірити копію статуту у нотаріуса. Якщо статут загублений, його потрібно відновлювати відповідно до регламенту цієї процедури.
До недоліків застосування типового статуту можна віднести неможливість внесення в нього змін юридичною особою. Це уповноважений робити тільки Кабмін. І якщо в документ вносяться правки, вони стосуються всіх товариств, які ведуть діяльність на його основі.
Як юрособа починає ведення діяльності на основі модельного статуту?
Для оформлення юрособи на модельний статут потрібно надати держорганам необхідні документи, перераховані в нормі закону про зміну форми статуту. Нотаріус на установчих документахпроставляє примітки про початок діяльності на основі модельного статуту, підкріплює їх своїм підписом і гербовою печаткою. Процедура з оформлення виконується через внесення змін до відомостей про юридичну особу в ЄДР. Датою старту законній діяльності на основі типового статуту вважають дату внесення змін до держреєстру.
Клопотання юридична особа може подати в будь-який час. Для цього не потрібно чекати термінів обов'язкового підтвердження відомостей про юридичну особу, які подаються один раз на рік.
Документ-сервіс dela - це офіційна компанія, що надає послуги з юридичного супроводу бізнесу. Ми маємо широкий штат співробітників і гарантуємо відповідність всіх послуг, що надаються професійним стандартам.